Kako se JESEN ušuljala u Pčelice?

23.rujna obilježava se prvi dan jeseni. Taj smo tjedan s djecom odlučili provesti raznovrsne aktivnosti za koje su nam trebali jesenski plodovi. Ovim se putem zahvaljujemo roditeljima koji su sa svojom djecom prikupili razne jesenske plodove i donijeli ih u vrtić. Svoje vrećice i košare djeca su stavila na stol, a prva je aktivnost bila uspoređivanje, promatranje, imenovanje i mirisanje jesenskih plodova. Kroz ovu su istraživačku aktivnost djeca upoznala mirise sa kojima se prije nisu susreli. Primjerice, mirisom bijeloga luka koji im se baš i nije svidio, a osim toga naučili smo i kako izgleda ovojnica kestena koja po sebi ima bodlje što je djeci bilo vrlo neobično i zanimljivo. U ovoj su aktivnosti djeca pokazala veliko znanje te su naučili i nešto novo – uz razgovor i zabavu.

Osim za istraživačko-spoznajne aktivnosti, jesenske smo plodove iskoristili i za simboličku igru koja je izvor djetetova zadovoljstva jer je spontana, a potiče socijalni, emocionalni i kognitivni razvoj. Uz pomoć odgojiteljice, djeca su složila tržnicu, izradili smo novac i posložili jesenske plodove. Djeca su se izmjenjivala u ulogama kupac-prodavač, a na taj su način stjecali navike kulturnog ponašanja (dobar dan, hvala, molim, izvoli, doviđenja).

Od svih jesenskih plodova, najviše smo prikupili kukuruza. Promatrali smo i imenovali stabljiku, list i plod, skidali olupinu kako bismo došli do klipa. Najzanimljivija aktivnost uslijedila je nakon toga – runjenje kukuruza. Nizanjem zrna kukuruza po zadanim linijama i lijepljenjem unutar zadanog kvadratića djeca su razvijala motoriku, koordinaciju oko-ruka te vizualnu i taktilnu percepciju.

Tople jesenske dane iskoristili smo za šetnju u kojoj su se djeca zabavljala i sakupljala kestene koje su odlučili ponijeti kući.