EKSPERIMENTIRANJE

Kako ćemo od dvije čaše pune vode, napuniti i treću bez prelijevanja?

Djeca su pokušala razmisliti i samostalno doći do odgovora. Razgovor je bio ispunjen kreativnim i jednostavnim rješenjima za postavljeno pitanje, primjerice; „Teta, uzmeš praznu čašu i naliješ vodu iz pipe pa su sve tri pune!“. Dodatno pojašnjenje kako nam je na raspolaganju samo voda iz ove dvije čaše, djecu je dodatno potaknula na razmišljanje. Osim čaša i vode, djeci su bile ponuđene prehrambene boje te su odabrali dvije koje ćemo koristiti kako bi eksperiment bio zanimljiviji. Nekoliko kapi crvene boje obojalo je vodu u jednoj čaši, a nekoliko kapi plave boje, vodu u drugoj čaši. Trenutak u kojemu se boja sjedinjavala sa vodom u djeci budi veliko oduševljenje. Nakon toga, plavo i crveno obojenu vodu u čašama stavili smo na dvije deblje knjige, a praznu čašu između njih na stol bez povišenja. Zamolila sam djecu da donesu dva ubrusa. Bili su jako nestrpljivi jer ih je zanimalo za što su nam potrebni. Jedan smo kraj ubrusa umočili u crvenu boju, a drugi u praznu čašu, isto tako i sa plavom bojom. Voda se krenula širiti ubrusom prema praznoj čaši. Djeca samostalno zaključuju kako će u čašu kapati boja sa svakoga vrha ubrusa, plavog i crvenog, a na kraju će rezultat biti ljubičasta boja u praznoj čaši. Eksperiment smo promatrali tijekom cijeloga boravka u vrtiću toga i idućega dana.